April Vitaminer!

HÄLSA

April Vitaminer

Som lovat, så tänkte jag att jag skulle berätta om dessa vitaminer jag beställt! kommer testa dem och sedan återkomma med uppdatering vad jag tycker. 





Lite info kring dessa vitaminer. Alla deras vitaminer är veganska, glutenfria, fria ifrån artificiella färger & innehåller essentiella näringsämnen. samt så innehåller vitaminerna botanisk extrakt. Naturligt och simpelt. 

De som fångade mitt intresse var såklart ingridienserna, men även deras refills i miljövänliga påsar. Vilket innebär att när du först köper vitaminerna får du vitaminer i en otroligt attraktiv burk.

 En burk som gör dig exalterad att ta vitaminerna på morgonen, och när burken är tom så beställs per automatik mera vitaminer som skickas i en kompostbar påse. De går såklart att köpa endast en gång också men jag valde att köpa med påfyllning varje månad. 

 Alla ingridienser står på deras hemsida och April har lagt upp små ikoner med bilder på hur varje vitamin ser ut. Väldigt rolig hemsida att besöka, inte bara för att köpa vitaminer utan även för att bli lite mer påläst kring vad du ska stoppa i dig.


Jag skulle säga att du måste ge alla vitaminer minst 2 månader då de inte är någon quick fix. Vi satsar på ett hållbart läkande som  kommer ta sin tid. 






Jag är ingen läkare och är inte utbildad inom dessa områden jag skriver om, Detta är endast min personliga upplevelse och allting jag testar lägger jag egna pengar på och de jag skriver om är endast hur jag reagerar och vad som funkar för mig. jag vill bara öppna upp för att de finns alltid mer än ett sätt att läka & jag väljer att läka med jordens egna resurser. 

Jag beställde nedan tabletter.

All the feels - Bidrar till hormonell balans. Hormonell obalans kan skapa kroniska sjukdomar, akne, humörförändringar osv. Så de är viktigt för oss kvinnor att bibehålla en hormonell balans i kroppen. Jag beställde dessa eftersom jag slutat med preventivmedel! Slutade med preventivmedel av den enkla anledningen att jag inte vill förutse min kropp med något onaturligt som skapar extremt obalans. Dessa vitaminer ska stötta under alla faser under våran cykel.

Club Calm - Dessa Vitaminer innehåller bland annat ashwagandha som hjälper dig att slappna av, hitta ett balans och lugn.  Minskar nivåerna av stress. Anledningen till att jag ville testa dessa var för att jag under en längre period levde i fight or flight. Vi alla har en vardaglig stress och jag sätter väldigt höga krav på mig själv. Detta resluterar i att jag ofta stressar igenom vardagen. Ashwagandha är en indisk ört som jag tagit under en längre period & jag tycker den är magisk. därav mitt intresse för dessa vitaminer.

Glow service - Glow service ska enligt April ge lyster, främja kollagenproduktion & stärka hår & naglar. Vad jag upplever ska denna vitaminen förut se dig med ett extra glow. Jag valde att testa denna tabletten också men önskar att den innehöll kollagen & inte bara främjade för de. Vill man tex se snabb förändring på endast håret tex hade jag kanske köpt rent marin kollagen & MSM istället. Men prismässigt om denna vitaminen kan förutse liknande är de mer värt att köpa endast en tablett. 

Multi-me - Sist men inte minst, köpte jag multi-me. Denna vitaminen ska tillföra nödvändiga näringsämnen speciellt för kvinnor, stötta immunförsvaret och dina energinivåer. En vitamin fylld med  nödvändiga ämnen. såklart vi testar den också!

För ovan vitaminer betalade jag ungefär 760 sek / nästan 70 euro. Men då köpte jag med refill & då blir de lite billigare. Köper man däremot engångs så landar de nog på ungefär 800-900 sek. De räcker 30 dagar. Jag tycker de är ett väldigt bra pris för denna mängden vitaminer, jag kan förstå att priset blir maffigt om man inte brukar köpa vitaminer men tro mig, detta är ett bra pris. Jag har köpt de mesta man kan på marknaden och de finns betydligt dyrare alternativ. 




Tabletterna enligt mig var lätta att svälja & man ska ta 2 om dagen av alla 4. 



Jag kommer komplettera med mina D-K2 vitaminer på 10.000 iu. Detta för att jag bor i Sverige och ser inte solljus mer än en gång i månaden. D-vitamin är väldigt viktigt för välmående så ni som inte tar de, GÖR DE. Men skulle ni beställa Dvitamin med mer än 1000 iu så måste ni komplettera med K2. Det är för att om man inte äter K2 till höga doser d-vitamin så fastnar vitaminen och gör ingen nytta. Den största skillanden för mig var att jag blev otroligt mycket piggare. Många anser att för mycket D-vitamin inte är bra, för mig har de funkat och gjort en nämnvärd skillnad.

Jag rekommenderar att kolla på Eric Berg gällande detta. Se nedan länk :)


Sen använder jag även NHT Triotein protein powder i min gröna läk din mage smootie nästan varje morgon. Tänkte jag skulle göra ett inlägg med recept på den längre fram. + att jag tar min probiotika för maghälsa.

Men utöver dessa tänkte jag hålla mig till de ovan. De kanske låter helt galet att trycka i sig ovan mängd vitaminer men vi får absolut inte allt vi behöver ifrån mat. De hade varit väldigt skönt om de skulle vara så (de önskade jag med) men så är inte fallet. Dagens råvaror innehåller tyvärr inte lika mycket bra ämnen som de gjorde förr. Men jag rekommenderar att gå till en naturopatisk läkare för att kolla vad du behöver komplettera med och vad du har brist på. 


ENJOY!

xx 

Linnea Walther
 





Kommentarer