Crispy Salmon Rice Paper Bites

 MAT & HÄLSA


Krispig lax i rispapper med avokado & jalapeno? kan detta vara en magisk kombo eller ett big no no?


Kan detta vara en magisk kombo? Jag tänker vi fortsätter på avokado temat denna veckan och testar ett recept från min absoluta favorit kock & hälsocoach Shayna Taylor!

 Alla recept jag testat från henne har alltid varit väldigt goda, krävs väl kanske lite erfarenhet i köket för att göra vissa rätter men över lag är alla recepten hyfsat enkla att göra. Hon lagar allt ifrån grunden och är lika besatt av olivoljor som jag! På hennes hemsida finns både middagar, frukostar och bakverk & allt är glutenfritt. Men idag ska vi testa hennes "Crispy Salmon Rice Paper Bites"!




Jag tycker lax är väldigt gott och är också besatt av att doppa mat i såser, så denna maträtten passar mig som handen i handsken! Varit väldigt taggad på att testa denna rätten ett tag nu! Skulle någon mer va intresserad av att testa så länkade jag receptet ovan! kolla även hennes resterande inägg!

Väldigt goda men de va svårt att laga! Jag har aldrig "jobbat" med rispapper innan och de va lite svårt att få dem så täta som på bilen ovan. Stekte laxen med massa olivolja och cayennepeppar  i små bitar och helt ärligt hade de räckt för mig att bara äta de! Jag föredrar ju avokado i sötare syften med de var en väldigt god blanding med laxen och såsdippen, samt att jalapenon gav mer smak.

Detta receptet får 3.5/5!









Kommentarer

Populära inlägg