A protienshake what?


MAT & HÄLSA


 En protein shake utan BS! 


Som rubriken lyder, så ska jag visa er den bästa protein shaken som finns att göra! Nej men asså detta är en game changer! Jag snackar om en protein shake som du såklart gör hemma i från grunden (inga köp shakes längre här inte)!! & som smakar fantastiskt! Laktosfri, mjölkfri, glutenfri, sockerfri & ja you name it. 





Alla ämnen ovan är absolut inte dåliga men min kropp tenderar till att må slött och jag känner mig svullen när jag konsumerar något av ovan och denna protein shaken lämnar en god mättnadskänsla och passar perfekt om man inte gillar att äta frukost. Jag har alltid älskat frukost i alla former men nu de sista har jag haft svårt att få i mig ”fast föda” innan klockan 12. Så då gör jag denna shaken nästintill varje morgon, jag har fått total dille på denna då jag dör för riktigt jordnötssmör! 


Jag tror inte någon undgått min kärlek för bananer. Och just bananer är ett perfekt bär att ha i sååå mycket grejer för addera sötma och konsistens. Sen är de bra kolhydrater framförallt & som vanligt vill vi få i oss i början av dagen protein, kolhydrater & bra fetter, och denna shaken har allt de.


Jag gör alla mina shakes & smoothies i min nutribullet som förändrat mitt liv, allt blir godare i den mixern helt enkelt! Och då adderar jag alla ingredienser nedan i min nutribullet. Den mixer klarar allt och lite till. Tips tips!


En banan

Lite isbitar 3-4 st

Alpros mandelmjölk typ 1,5 dl lite till (ekologisk & sockerfri)

Ceylon kanel (de smakar typ samma som kanel men ceylon kan du konsumera i större mängder utan att de blir ”farligt” för kroppen.) 

Honung på känn

Jordnötssmör i mängder! Nej men kanske en matsked ;) 

& såklart mitt rena proteinpulver som är total veganskt. 1 skopa är typ 20 gram protein! 



Mixa allt till den konsistensen du gillar och sedan njut (jag gillar lösare)! Detta äter jag som sagt till frukost tyyyp varje dag & ibland kan jag äta 2 kokta ägg vid sidan om, om jag är väldigt hungrig eller ska träna! Jag får mycket inspiration ifrån Pinterest när de gäller shakes & smoothies! Men brukar lägga till eller ta bort ingredienser för att anpassa den mer till de jag gillar & de tycker jag är ett kul sätt att hitta nya recept! 


detta receptet får 5/5 lätT!







ENJOY


XX



Kommentarer

Populära inlägg