Avokado + glow = true?

MAT & HÄLSA


Avokado Smoothie Bowl 


Grundrecept ifrån Glow by Tabitha!
Jag är ingen läkare eller hälsocoach men receptet är skapat av en utbildad hälsocoach. 



Här kommer ytterligare ett smaskigt recept för alla avokado-älskare där ute! Inte för att denna smoothie bowlen smakade avokado något nämnvärt men det är nog den mest hypade frukten i världen? Eller är de en grönsak?

 Jag föredrar att använda avokado som frukt mer än som grönsak. Använder de gärna i smoothies eller med honung och cream cheese på en surdegsfralla! Såklart är ju en guacamole med färsk avokado väldigt smarrig och då används den mer som en grönsak? eller? 

Iallfall, denna smoothien stal mitt hjärta denna morgon. Den var faktiskt väldigt frisk och god. Den innehåller också massa goda råvaror som bidrar till ett riktigt glow.





Ingridienserna bestod av följande för en portion:

En halv avokado (jag använde fryst eko)
En halv eko banan 
2 dl fryst ananas (jag köpte fryst, men man kan köpa färsk och frysa in).
1 dl Jordgubbar (använde fryst här med)
1 dl mandelmjölk (eko & sockerfri från alpro)
5 g chiafrön, typ en matsked.
en näve bladspenat.
& valfritt protein pulver. Jag rekommenderar vanilj smak & ett proteinpulver med rena ingridienser. typ liknande nedan.
eller använd er av hempprotien pulver. Cirka 30 gram. 

Blanda alla ingridienser ovan tills allt är fint mixat och känns som en fluffig blandning! inga bitar ska finnas kvar.

Sedan kommer vi till topping, min personliga favorit!
Jag toppade med...
En matsked jordnötsmör (99,1% jordnötter + salt) inga tillsatser! för oss i sverige är detta absolut inte svårt att hitta, testa garants utan bitar. Den är magiskt!

Eko blåbär, Banan, sötmandel och lite cashew! Glömde mitt jordnötsmör dock..men de hade nog varit himmelskt!

detta receptet får 3,9/5!




Detta glow receptet var gott, lite tidskrävande men värt de!

xx











Kommentarer

Populära inlägg