GLOW UP BY...


Om du kämpar med ätstörningar eller har svårt att särskilja på vad som är bra mående och inte så rekommenderar jag att inte läsa detta inlägg då de kan trigga någon som är extremt känslig eller är i en läkfas. Är du en av dem, så kämpa på och du & ditt mående är värda allt bra som kan erbjudas i denna värld, även om jag aldrig kommer uppmärksamma ohälsosamma dieter så får man själv avgöra vad man kan och inte kan läsa utan att triggas.








HÄLSA & MAT 


GLOW UP BY?

Vem vill inte ha en glow up? Vem vill inte känna sig som sitt bästa jag? Kan vi få ett glow bara av att lägga om våran kost under 4 veckor? Är de sant eller inte?


I mitt inlägg innan detta förklarade jag lite kort om hur jag äter och vad jag tycker funkar bra för mig. Jag berättade också att jag var inne på att testa en kostplan som heter Glow By Tabitha, En utbildad influenser som skapat en kostplan som utesluter en del råvaror under 4 veckor, men som INTE räknar kalorier. Hon blandar konceptet med intuitive eating & lite paleo skulle jag nog säga. Syftet med denna är att läka magen, som är kopplat till inpricip allt i kroppen. 

Jag köpte denna kostplanen för cirka 400 kr/36 euro & läst igenom den e-book som man får med sig under dessa 4 veckor. Jag tycker de är en bra kostplan som är hållbar och jag har valt att testa denna under januari månad, typiskt sådär efter nyår att bli ett better-me men ibland får man vara stereotyp

Jag är ingen läkare eller utbildad kring något område jag skriver om. Detta är endast min personliga upplevelse och vad jag tycker funkar, inte funkar. Allt jag skriver om eller tipsar osv lägger jag egna resurser och tid på. Men vem säger att du måste vara utbildad för att förstå vad som får din kropp att må bra?.

 Denna glow up är lite samma mat som jag redan äter så för mig kommer de inte bli en mega skillnad, dock....mitt kaffe. Under dessa 4 veckor ska man hålla sig ifrån allt koffein, kommer ersätta med Chicory som rekommenderas i kostplanen, men där kommer jag att få kämpa lite! Man ska såklart avstå alkohol osv men detta är ingenting jag anser är svårt under 4 veckor av 52 veckor på ett år, ja jag vet att jag låter som den största torrisen när jag säger de men jag anser att om nu detta programmet ska öka energi osv så borde jag kunna leverera på tillställningar ändå! ;) 


Jag funderar på att ladda ner hennes app under just denna perioden som jag testar hennes glow up program, även börjat följa henne på instagram då jag vill ha maximalt med info och recept m.m.
Jag vill inte göra någonting halvdant utan vill kunna ge en ärlig åsikt kring uplägget och recepten. Programmet lovar att förbättra nedan.





Ovan är de som jag kommer känna efter mest om jag märker skillnad på. Men jag kommer som sagt inte äta mindre så jag tappar vikt, utan kommer äta mig mätt och när & hur jag vill men med hennes mealplan. (hon erbjuder nämligen både att förlora vikt med programmet och ett som håller vikten.)

 Och jag kommer hålla mig till mina vitaminer som jag redan äter då dem funkar änsålänge väldigt bra. (läs detta inlägget April Vitaminer! (laaaluna.blogspot.com) för att veta vilka vitaminer jag testat nu under en period.)

 Råkade beställa för många vitaminer på min senaste beställning och skulle då returnera med aprils hjälp, men dem gav mig pengarna tillbaka så fick jag behålla vitaminerna som en liten gest, De kallas service! väldigt bra företag att ha att göra med. 




Men tillbaka till GLOW UP, jag kommer som sagt starta detta några dagar in på Januari och utifrån de datumet uppdatera bloggen med recept, mående och hur jag tycker kostplanen funkar. 

xoxo













Kommentarer

Populära inlägg