Smell like a goddess, feel like a goddess!


DOFT

Smell like what?


Mitt parfymintresse har följt med mig sen tonåren & att lukta gott är typ en hel personlighet. Har sedan länge alltid haft minst 5 parfymer att variera mellan och en tillhörande body lotion för att göra lukten ännu mer intensiv. Jag är uppväxt med dofter av alla slag och min första Chanel chance fick jag när jag fyllde 15. Så varför skulle jag inte ge de bästa parfymtipsen? Såklart prisvärda och en exclusive parfym som alla undrar, är den värd the hype?





Finns ju seriöst ett mega utbud av olika parfymer & i alla prisklasser. Men de är stor skillnad på hur länge dem sitter på huden. Och visste ni att en parfym luktar aldrig likadant på olika människor! En parfym som luktar lent och mjukt på en person, kan lukta djärv och kryddig på en annan. De beror på hudens Ph-värde! Så en parfym jag avgudar kan lukta avskyvärt i någon annans näsa, men man kan alltid rekommendera och hoppas någon hittar sin nya favrotiparfym! 

FOR DARK FEMININE


För en goddess vibe så hade jag valt någon av parfymerna nedan, De är sexigare dofter som jag tycker utstrålar en självsäker kvinnas doft, Dessa dofterna gör de lättare att fake it till you make it i vilken situation du än hamnar i. Fått mängder av komplimanger när jag burit dessa parfymerna, men mest komplimanger när jag burit Carolina Herrera. 


Carolina Herrera Goodgirl Supreme

Armani SI Passione


YSL Black Opium






FOR LIGHT FEMININE

För en frisk och mjuk vibe hade jag valt nedan parfymer, Lättare dofter som ger ett mjukt & snällt intryck. Jag hade nog burit dessa mer till vardags, även på fest fast med en god body lotion från samma doftserie för att ge en starkare doft. Fått mest komplimanger för Armanis My Way. 



             
Lancome la vie est belle



Marc Jacobs Daisy 

Armani My Way


IS IT WORTH THE HYPE?


När jag fick reda på att Rihanna bar denna och fick komplimanger ifrån typ alla manliga kändisar för hur hon luktade så kände jag djupt in i själen att jag MÅSTE testa denna. Är den värt sin hype? och är den värt de sjuka priset? Att den är bra gjord går inte att komma ifrån, de är därför den är dyrare. Så är de faktiskt med parfymer. Dyrare parfymer är gjorda på the real shit. MEN. är den beyond alla andra parfymer? Helt ärligt? Njaaa..Aboslut, den luktar lite sött blandat med en nästan brändare doft & den fyller verkligen ett rum, alla kommer känna denna doften ifrån just dig, dock med tanke på mägden parfymer som gjorts för att efterlikna denna och ändå lyckats med liknande dofter för mindre än halva priset så blir de lite ovärt att köpa denna. Självklart får man inte exakt samma kvalite & jag tycker kan man så unna dig nedan parfym någon gång i livet.


Maison Francis Kurkdijan

 

Jag skulle säga att denna luktar ungefär samma på mig som Brazilian Crush Cheriosa som kostar typ 200 kr/ 20 dollar. Tips om ni inte vill lägga en förmögenhet på ovan parfym. 

Brazilian Crush Cheriosa (Hela Brazilian Crush serie med dofter är magiska)!!

De var mina juicy tips på mina favoritdofter! Finns ju mängder med dofter jag kan rekommendera för olika tillfällen, men dessa parfymer tycker jag är värt the hype & att lägga pengar på.  

xoxo 



























Kommentarer

Populära inlägg