Hot girls don't gatekeep!

HÄLSA & SKÖNHET

Hot girls don't gatekeep!


Som rubriken säger, på denna bloggen kommer jag inte hålla på några tips eller produkter som gör DEN skillnaden. För min hy!


 Din inre IT-girl! Vi alla besitter henne, ditt alterego! 






Jag har sedan jag varit ung alltid varit intresserad av skönhet, min farmor har jobbat med dofter, hudvård och smink  sedan hon var ung, Hon besökte Paris, New York, Barcelona och utbildat sig med Chanel, YSL m.m! Vilket resulterade i att hon lärt mig och min syster allt vi kan. Vilket jag brukar tycka är såpass mycket att jag hittat vad som funkar för mig.

 Jag har haft väldigt tur att få möjligheten sedan jag var ung att få använda kvalitiva produkter och dofter då min farmor gett oss detta i julklapp och födelsedags present. Fick min första Chanel parfym när jag var 15, och när jag fyllde 20 fick jag min första anti-age kräm ;)  Detta har såklart gett mig möjligheten att testa både prisvärda och high class produkter och kan utifrån de se och märka skillnaden vad som är värt att investera en större peng på och vad som inte är värt de. Nedan produkter är produkter jag svär mitt liv på och som stått i mina hyllor lääänge. ENJOY! 

Detta inlägget tillägnar jag till våran kära hud! Jag kommer hålla de kort och gott. Rengöring, och återfuktande. Less is more är enligt mig perfekt! Sen eftersom detta är mitt intresse har jag fler produkter än nedan hemma men som jag använder max 1-2 gånger i månaden eller när jag känner för en spa-rutin. så de är inga produkter jag använder dagligen. Kan göra ett inlägg om de också såklart längre fram om de skulle bli aktuellt.

Jag älskar återfuktande, vilket kommer märkas med nedan rekommendationer! 



För Hyn BRA Produkter & LYX produkter



Jag har en väldigt oljig hy, vilket resluterar i att jag behöver en ansiktsrengöring som rengör och rensar, vilket denna gör prima! Prisvärd & funkar perfekt för vardaglig användning.

Se nedan länk!




Denna ansiktsrengöringen ger en känsla av rengöring med silke & mjölk inprincip. Också magisk för oljig hy men passar nog alla hudtyper då den även tar hänsyn till den torrare huden. En dyrare rengöring som gör de värt priset enligt mig. 

Länkad nedan!




Helt ärligt så har jag testat de flesta ansiktsvatten på marknaden och dem uppfyller typ samma funktion. hate2break men denna är minst lika bra som den dyrare nedan. Den "stora" skillanden jag märker är hur snabbt huden absorberar dem. :)

Kolla länken!






Som förklarat ovan så är de flesta ansiktsvatten samma, men anledningen att jag testade denna ett tag var för den var på extra pris och jag ville se skillnaden, och denna precis som ovan gjorde de den skulle. Anledningen till att jag rekommenderar är för att vill du inte ha ovan och vill testa en lite mer fancy så hade jag testat ovan, då den var också bra och man kände sig renare efter sin ansiktstvätt.

Se nedan länk.








Biotherm är ett väldigt bra märke, denna dagkrämen är väldigt len och lägger sig tunt och fint på huden. Jag tycker den va magisk för min hy. Notera dock att detta är en dagkräm. så man kommer behöva komplettera med en nattkräm. Finns i samma märke. overall är denna lite dyrare men denna krämen ska skydda din hy hela dagen och jag tycker att du ska investera i en bra återfuktande kräm. 








Hitta båda på nedan länkar,  Nattkrämen är rea på nu! 










Denna kräm är fuktkrämens Rolls Royce. Jag har använt den konstant i 2 års tid och har tyvärr svårt att se att jag kommer byta ut denna. Jag använder den både dag och kväll (kan vara fel men de funkar för mig). Den återfuktar både på vinter och sommaren, och med all rätt då priset är maffigt. Men enligt mig värt alla pengar åd den är otroligt dryg och de krävs in mycket för att återfukta ditt ansikte, hals och händer! Som man alltid ska göra då de är dem ställen som är mest utsatta.

Den finns nedan!




Och sist men inte minst, SPF! Detta är så himla viktigt att använda så fort solen visar sig. Förhindra rynkor och förebygger olika pigment fläckar. Precis som med hälsa, de arbetet du lägger nu när du är ung kommer visas sig när du blir äldre. Denna är prisvärd och väldigt bra enligt mig. Jag vet att den solkyssta looken och ha färg i ansiktet ger ett glow, men de kan du få även fast du använder spf

Den finns här!




Och till min favorit, ger ett glow och lämnar inte huden med en tjockare fet yta, utan absorberas och återfuktar bra under dagen. känns lätt på hyn och täpper inte till porerna. ÄLSKAR denna. Prisvärd men såklart dyrare än ovan. Har man möjlighet så testa denna. Krävs inte mycket produkt för ansiktet, hals och händer heller. Bronze Creme Protective - Subline Glow SPF 50 ❘ DIOR ≡ SEPHORA

Återfuktar alltid mina läppar ovanpå min hudrutin så jag känns återfuktad i hela ansiktet! som en glazed donut som Hailey Bieber så klockrent beskriver. 






Se nedna länk! 

Och sist, återfukta din kropp! Detta tycker jag är viktigt och försöker göra efter varje dusch. Lättare sagt en gjort, men nedan är mina favoriter! 



Biotherm är luktfri och Brazilian bum bum luktar så gott att jag genuint viljat smaka ;) Båda återfuktar väldigt bra, Biotherm är något bättre och hade förmodligen använt när man bara ska mysa hemma, men hade använt mig av Bum bum innan en dejt eller utekväll!






Länkar till dessa två finns nedan.






Allt ovan är produkter som hjälper mig & som jag helt enkelt tycker är värt att lägga pengar på. Sen går de inte att komma ifrån de faktum att mår ditt inre bra så mår även ditt yttre bra.


 Allsidig kost och mycket ren Extra virgin olive oil i maten , bra fetter från avokado, kokosolja m.m kommer ge dig ett extra glow! Ta dina vitaminer med en bra kost så kan jag nästan garantera att du ser skillnad. Sen är detta, precis som allt annat jag rekommenderar inga quick-fix. Att vara consistent är nyckel till mycket. Man kan lägga mycket vikt och jobb på sina produkter men ditt riktiga glow kommer inifrån och om man mår bra. :)  


Jag är ingen läkare och är inte utbildad inom dessa områden jag skriver om, Detta är endast min personliga upplevelse och allting jag testar lägger jag egna pengar på och de jag skriver om är endast hur jag reagerar och vad som funkar för mig.

xoxo



















Kommentarer

Populära inlägg